גם הבטון לא יעצור אתכם: כל מה שצריך לדעת על קידוח בטון

מערכת שורש  יד אייר, תשעט  5/19/2019

איך בדיוק עובד קידוח בטון ומתי צריך אותו?
.......................

גם הבטון לא יעצור אתכם: כל מה שצריך לדעת על קידוח בטון
אין ספק שתחום הנדל"ן בישראל שינה את פניו בצורה דרסטית בשנים האחרונות. אנחנו יודעים את זה בזכות הביקוש האדיר לדירות, ובפרט בזכות הביקוש לדירות מרהיבות, נוחות ומרווחות. במקביל להתפתחות התחום גם שיטות הבנייה משתנות, ובהתאם עולה הצורך בביצוע שינויים והתאמות בחומרים הקיימים – בפרט בבטון. אלא שלצד היותו חומר גלם חזק ופופולרי, הוא מחייב עבודה מדויקת ואיכותית. אז איך עושים את זה?

קידוח בטון – איך זה עובד?
לפני שנסביר איך בדיוק מתבצע קידוח בטון, כדאי להבין למה הפעולה הזו נדרשת. הסיבה הפשוטה היא שהבטון מורכב ממספר חומרים חזקים מאוד, והשילוב ביניהם יוצר תוצאה איכותית מאוד. התוצאה הזו קריטית לצורכי הבנייה בישראל, משום שהיא זו שמבטיחה מבנים יציבים ועמידים, ובהתאם היא מבטיחה בטיחות מוגברת. כשעושים את זה נכון ניתן להרחיב את חלונות הבית או את פתחי הדלתות, למשל, אבל כדי להשיג את המטרה הזו נדרשת פעולה מקצועית – ובפרט דרושים כלים מתקדמים מאוד.

ניסור בטון ביהלום – הפתרון היעיל
כדי לבצע קידוח בטון באופן מדויק ומקצועי אנחנו זקוקים לציוד מתאים ולחומרים מתאימים. מאחר והיהלום הוא החזק מכולם, הוא גם זה שמאפשר לנו להשיג את התצאה הזו. באמצעות מסור ייחודי המותאם לקידוח הבטון, וכמובן מצופה באבן היהלום החזקה כל כך, אנחנו יכולים לבצע את הפעולה במהירות רבה יותר, ומעל לכל – ביעילות. המשמעות? הבטון יכול להתאים לצרכים שלנו, ובפעולה הזו ניתן להשתמש בכמה וכמה מצבים.

אז מתי משתמשים באופציה הזו?
השימוש בפעולת הקידוח קריטי במצבים שונים, כאמור, והנה רק כמה דוגמאות מרכזיות:
1 – הכנת תשתיות. כשאנחנו רוצים לתכנן ארובה או תשתית מים, קידוח בטון הוא צעד מרכזי. הוא ישמש אותנו גם לתשתיות נוספות, למשל כשנדרשת הכנת תעלת חשמל או כשאנחנו מכינים את השטח להצבת קולטי אדים.
2 – פתח לחלון או לדלת. הרחבת דלתות או חלונות היא משימה הכרחית בהמון מצבים, בעיקר כשאנחנו רוצים לשפר את הנוחות שלנו או להכניס יותר או טבעי אל הבית. הדרך הפשוטה ביותר לעשות את זה גם כשהבית כבר בנוי והתשתית קיימת – היא באמצעות קידוח בטון.
3 – ריצוף באמצעות בטון. בין אם מדובר בתקרה או ברצפה, בטון מעוצב הוא תחליף מצוין לשיש הקלאסי ולקרמיקה המוכרת כל כך. ניסור וקידוח בבטון עוזרים לנו לעשות את זה, ולהגיע לתוצאה מרהיבה ומרשימה הרבה יותר, כזו שמספקת לא רק נוחות ופונקציונליות, אלא אסתטיקה.